Linie Riyadh ogłosiły, że 26 października br. rozpoczną komercyjne loty, co będzie oznaczało oficjalne rozpoczęcie działalności przewoźnika. Londyn i Dubaj to pierwsze miasta do których poleci nowy przewoźnik.
Pierwsze loty
Riyadh Air między międzynarodowym lotniskiem King Khalid w Rijadzie (RUH) a lotniskiem Heathrow w Londynie (LHR) rozpoczną się 26 października tego roku. Linia będzie oferować codzienną jedną rotację lotów na tej trasie swoim zapasowym boeingiem B787-9, nazwanym „Jamila”.
Na razie brak własnych samolotówDreamliner o rejestracji HZ-RXX, jest samolotem Oman Air, który Riyadh Air wynajął na zasadzie dry lease. Boeing dostarczył samolot do omańskiej linii w kwietniu 2017 r. Riyadh Air posiada także wynajętego od SAUDIA B787 (HZ-ARA), który linia wykorzystała do uzyskania
certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC). Pierwsze loty będą wykonane maszyną o rejestracji HZ-RXX. Według zapowiedzi, pierwsze
nowe Dreamlinery dotrą do przewoźnika na przełomie tego roku.
Na pierwszych lotach polecą pracownicy oraz wybrane grupyWedług zapowiedzi przewoźnika, nie każdy poleci pierwszymi lotami komercyjnymi, ponieważ bilety są sprzedawane „wybranym grupom i pracownikom Riyadh Air”. Niemniej jednak są one „kluczowym etapem w zapewnieniu niezrównanej gotowości operacyjnej przed otrzymaniem pierwszych dostaw samolotów od Boeinga, przy jednoczesnym wykorzystaniu niedawno przyznanego Riyadh Air slotu na lotnisku LHR”.
Według Airport Coordination Limited (ACL), niezależnego koordynatora slotów lotniskowych, który zarządza również slotami na lotniskach w Rijadzie oraz Heathrow, przewoźnik nabył swoje sloty na lotnisku w Londynie od British Airways. Oznaczone jako „sloty naprawcze”, zostały one przyznane Riyadh Air w ramach zobowiązań podjętych przez International Airlines Group (IAG) w momencie przejęcia przez British Airways innej brytyjskiej linii, British Midland International (BMI).
Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zatwierdził Riyadh Air jako podmiot korzystający ze slotów naprawczych w dniu 31 lipca 2025 r. Jednocześnie CMA zaznaczyła, że zobowiązania IAG przewidują, iż operatorzy mogą ubiegać się o sloty na loty z LHR do międzynarodowego lotniska w Aberdeen (ABZ) lub lotniska w Edynburgu (EDI) w przyszłym sezonie letnim, który rozpocznie się 29 marca 2026 r.
Przewoźnik poinformował, że codzienne loty do LHR zostały „zaprojektowane w celu zapewnienia niezrównanej gotowości i doskonałości operacyjnej, ponieważ zapewniają one światowej klasy wrażenia z podróży”.
Tony Douglas, prezes i dyrektor generalny Riyadh Air, powiedział, że nie jest to tylko uruchomienie; a będzie to „namacalna realizacja wizji połączenia Arabii Saudyjskiej ze światem, która jest podstawowym filarem Saudi Vision 2030”.
Nowy program lojalnościowy i salonik biznesowyLinia zaprezentowała również swój program lojalnościowy o nazwie „Sfeer”, twierdząc, że będzie to „jeden z najbardziej wyjątkowych i ekscytujących programów lojalnościowych na świecie”. Członkowie programu Sfeer będą mogli się dzielić punktami w ramach swojej społeczności, umożliwiając wykorzystanie punktów przez przyjaciół i rodzinę w celu podwyższenia poziomu członkostwa. Członkostwo w Sfeer jest już dostępne na stronie przewoźnika, a osoby, które zarejestrują się jako pierwsze, zostaną przyjęte do ekskluzywnej grupy „The Founders”, która otrzyma priorytetowy dostęp do rezerwacji przyszłych lotów, a także inne korzyści, które zostaną wkrótce ogłoszone.
Riyadh poinformował również o swoim pierwszym saloniku na lotnisku w Rijadzie o nazwie „Hafawa Lounge”, który ma powierzchnię prawie 2 tys.metrów kwadratowych i może pomieścić do 370 podróżnych.
Flota przewoźnikaFlota Riyadh Air składa się na razie z jednego boeinga B787-9 Dreamliner (HZ-RXX) wynajętego od linii Oman Air. Pierwszy nowy Dreamliner, który został zaprezentowany na salonie Paris Air Show 2023, trafi do linii w najbliższych tygodniach. Przewoźnik oczekuje obecnie na dostawę 124 samolotów:
60 airbusów A321neo,
25 A350-1000 oraz
39 boeingów B787-9 Dreamliner. Linia posiada opcje także na 33 kolejne Dreamlinery i oraz 30 airbusów A321neo i 25 A350-1000.